Η  «Αναγέννηση & Πρόοδος», με τα Αθλητικά Μονοπάτια της, που διεξάγονται από το Τμήμα Αθλητικής Αριστείας– Sports Excellence, υπό την επιστημονική επίβλεψη της Α΄ Ορθοπαιδικής Χειρουργικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, με αποκλειστική δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ενώνουν τις δυνάμεις τους με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα The Tipping Point (TTP), προσφέροντας στο σχολείο μας τη δυνατότητα διεξαγωγής εκπαιδευτικού εργαστηρίου επαγγελματικού προσανατολισμού, εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Το Τipping  Point είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός που δίνει τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή/φοιτητή από όλη την Ελλάδα, να μάθει πέρα από τα στερεότυπα, για καινούργια ακαδημαϊκά και επαγγελματικά μονοπάτια, καθοδηγούμενος από αυτούς που τα έχουν ήδη “περπατήσει” επιτυχώς.

H «Αναγέννηση & Πρόοδος»  εγκαινιάζει την συνεργασία της με τον οργανισμό “The Tipping Point”, στηρίζοντας την υλοποίηση του ομώνυμου βιωματικού εκπαιδευτικού προγράμματός σε έξι σχολεία ακριτικών νησιών, για το σχολικό έτος 2022-2023. Το πρότυπο αυτό πρόγραμμα δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες να μάθουν περισσότερα για τις σπουδές ή το επάγγελμα που θέλουν να ακολουθήσουν, ώστε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι ενόψει των σημαντικών ακαδημαϊκών και επαγγελματικών αποφάσεων που θα κληθούν να πάρουν.

Το σχολείο μας, το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Φούρνων Κορσεών, ήταν ένα από αυτά τα σχολεία! Με την υπεύθυνη του προγράμματος στο σχολείο μας, την κα Λαζαρία Ταραμάνη (ΠΕ02, Φιλόλογο) και την πλήρη υποστήριξη της Διευθύντριας, Μαριάνθης Κάρλα-Ρούσου, αλλά και τη βοήθεια του Συλλόγου Διδασκόντων, υλοποιήσαμε μια σειρά από επτά συναντήσεις με εξαιρετικούς μέντορες και επαγγελματίες.

Το πρόγραμμα υλοποιείται εξ ολοκλήρου με τη χρήση της νέας τεχνολογίας σε ένα δομημένο φιλικό περιβάλλον. Μέσω live mentoring (συνεδρίες), μαθητές και μαθήτριες ανεξαρτήτως γεωγραφικής περιοχής, οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης μπορούν «να συναντήσουν» επιτυχημένους επαγγελματίες και να λάβουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το μέλλον τους. Οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με μία ευρεία γκάμα επαγγελμάτων, κερδίζουν νέες γνώσεις και εμπειρίες και διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Η διοργάνωση των συνεδριών γίνεται σε επίπεδο τάξης και έχουν διάρκεια 20 έως 30 λεπτά.

Ο μαθητές/τριες βρίσκονται στο επίκεντρο του προγράμματος και διαμορφώνουν οι ίδιοι την πορεία συζήτησης με τους μέντορές τους, αυξάνοντας την ενεργή συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έτσι το πρόγραμμα καταφέρνει να τους προσφέρει τις εξής δυνατότητες:

  • σύνδεση με τον πραγματικό κόσμο της εργασίας
  • εφόδια ώστε να αποφασίσουν οι ίδιοι για το μέλλον τους
  • ενημέρωση για επαγγέλματα που δεν είχαν φανταστεί ότι υπάρχουν

Ξεκινήσαμε με τη μέντορα Μαριάνα Τερζιδάκη ( career coach) στις  2 Μαρτίου, η οποία στη συνάντηση με τίτλο «Πώς να επιλέξω επάγγελμα;» απάντησε εκτός των άλλων  σε ερωτήσεις για το αν πρέπει να μας απασχολούν οι γνώμες των άλλων για να διαλέξουμε ένα επάγγελμα, τι θα πρέπει να μας απασχολήσει ώστε να επιλέξουμε ένα επάγγελμα; (μισθός;, θέση;), πώς μπορούμε να βρούμε ποιο επάγγελμα μας ταιριάζει όταν είμαστε ανάμεσα σε δύο…

Για τα Σώματα Ασφαλείας: σπουδές & επαγγέλματα μας μίλησε ο Κωνσταντίνος Δελημάρης, Αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας, στις 9 Μαρτίου. Οι μαθητές/τριες της Α’ Λυκείου ήθελαν να συζητήσουν για τις προοπτικές των επαγγελμάτων στον τομέα των Σωμάτων Ασφαλείας.

 

Οι μαθητές/τριες της Β’ Λυκείου επιθύμησαν να συζητήσουν για τις σπουδές και τις επαγγελματικές προοπτικές στον κλάδο της Ψυχολογίας στη συνεδρία με τίτλο «Ψυχολογία: σπουδές & επαγγελματικές προοπτικές», με τη Ζωή Φράγκου (Organisational Psychologist || Business Coach) στις 10 Μαρτίου.

 

 

 

Στην τέταρτη συνεδρία που διεξήχθη στις 14 Μάρτιου   με τίτλο «Πώς να επιτύχω στη συνέντευξη για δουλειά;», οι μαθητές/τριες συζήτησαν με τον Ιωάννη Κουταλώνη για τη διαχείριση του άγχους κατά τη συνέντευξη και την καλύτερη δυνατή παρουσίαση του εαυτού τους. Μερικές από τις ερωτήσεις  που τέθηκαν ήταν: Ποιες είναι οι πρώτες ενδείξεις του άγχους; Τι πρέπει να προσέξουμε για να παρουσιάσουμε καλύτερα τον εαυτό μας στη δουλειά; Πώς μπορούμε να αποβάλουμε το άγχος; Τι συνέπειες μπορεί να προκαλέσει το άγχος στη σωματική και ψυχική μας υγεία; κ.α.

 

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και ιδιαίτερες συνεδρίες ήταν αυτή για τη Γνωριμία με την Ιατρική: Πλαστική Χειρουργική, στην οποία οι  μαθητές/τριες συζήτησαν  με την Ευαγγελία Μιχαηλίδου (AnaesthesiologistIntensivist. Adults training. Disaster medicineCrisis management). Λύθηκαν οι απορίες των ενδιαφερομένων για το τι χρειάζεται για να ανοίξει κάποιος δική του κλινική, ποιος είναι ο αρχικός μισθός ενός πλαστικού χειρουργού σε κλινική, μπορεί ο στρατιωτικός χειρουργός να ειδικευτεί στην πλαστική χειρουργική, γιατί να γίνει κάποιος πλαστικός χειρουργός στην Ελλάδα, αν υπάρχουν καλύτερες προοπτικές στο εξωτερικό και που, κ.α.

 

Από τις πιο ξεχωριστές μέντορες ήταν και η Κατερίνα Σολδάτου  (Katerina Soldatou: Extreme Aerial Performer) στη συνεδρία για τον Αθλητισμό & Φυσιοθεραπεία, στην οποία οι μαθητές/τριες της Γ’ Γυμνασίου έμαθαν για τις σπουδές και τις επαγγελματικές προοπτικές, αλλά την προσωπική συνεισφορά του αθλητισμού (27 Απριλίου). Ερωτήσεις που έθεσαν οι μαθητές/τριες ήταν αν εμείς που ζούμε σε ένα ακριτικό νησί δεν έχουμε τα απαραίτητα για να αθληθούμε , ούτε ανθρώπους να μας προπονήσουν, είμαστε καταδικασμένοι; Ή υπάρχει κάτι που θα μας συμβουλεύατε; Πώς καταφέρνει κάποιος να απαλλαγεί από τους φόβους του στον αθλητισμό , π.χ., να μην τραυματιστεί, να μην πέσει ,κτλ και να δώσει τον καλύτερο εαυτό του; Αν τραυματιστεί ένας αθλητής μπορεί να επανέλθει στο αρχικό στάδιο, στην αρχική του φόρμα; Μπορεί να ζήσει ένας επαγγελματίας αθλητής βιοποριστικά μόνο από τον αθλητισμό ή καλύτερα τον πρωταθλητισμό; Μπορεί να ξεκινήσουμε από μεγαλύτερη ηλικία ένα άθλημα και να γίνουμε καλοί σε αυτό; Και αν ναι, ποιο; Τι προετοιμασία πρέπει να κάνει κάποιος για να ξεκινήσει να ασχολείται με τον αθλητισμό;

 

Τελευταία και εξίσου αξιόλογη και ιδιαίτερη ήταν η συνεδρία μας με τον μέντορα Κρίτωνα Χατζηκωνσταντίνου, στις 4 Μαΐου, που αφορούσε στο επάγγελμα του/της φυσικοθεραπευτή/τριας. Οι μαθητές/τριες Γ’ Γυμνασίου έμαθαν για τις σπουδές και τις επαγγελματικές προοπτικές στον τομέα της Φυσικοθεραπείας.

Ευχαριστούμε θερμά τα Αθλητικά Μονοπάτια και το Tipping Point για την τεράστια ευκαιρία που μας έδωσαν να περπατήσουμε στα επαγγελματικά μονοπάτια της γνώσης …

 

 

 

 

 

 


Η Διευθύντρια: Μαριάνθη Ρούσου-Κάρλα (ΠΕ03)

Η ομάδα ιστοσελίδας: Χρύσα Καραχρήστου (ΠΕ07), Λαζαρία Ταραμάνη (ΠΕ02), Χριστίνα Τιμπλαλέξη (ΕΑΕ, ΠΕ02)