Υπεύθυνη προγράμματος: Λαζαρία Ταραμάνη (ΠΕ02)

Σκοπός του προγράμματος

Το πρόγραμμα , στο πλαίσιο του οποίου θα εκπονήσουμε διδακτικό σενάριο με τίτλο Ας ανοίξουμε τους Φούρνους… για να μην καούμε” επιδιώκει να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ -Λ.Τ. ΦΟΥΡΝΩΝ ΚΟΡΣΕΩΝ το πρόβλημα της πανδημίας του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2/Covid-19 και να προβληματιστούν γύρω από τις αιτίες που την προκάλεσαν, καθώς και τις πρακτικές διαχείρισης του προβλήματος και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν ώστε να διασφαλιστεί η υγεία μας στο μέλλον.

Επιμέρους στόχοι

  • Να γνωρίσουν το πρόβλημα της πανδημίας του νέου κορωνοϊού Covid-19 και το ιστορικό των πανδημιών στη σύγχρονη ιστορία της ανθρωπότητας.​
  • Να ερμηνεύουν, να συγκρίνουν και να κατανοούν τα βαθύτερα αίτια που προκαλούν τις πανδημίες. Να χρησιμοποιούν την κεκτημένη γνώση στη δημιουργία πολυτροπικών εκπαιδευτικών μέσων και να μετατρέπουν τη θεωρία σε πράξη.
  • Να αναλύουν τις πληροφορίες και να ανιχνεύουν κίνητρα και αιτίες.​
  • Να συνεργάζονται και να επικοινωνούν, να εντοπίζουν τα βασικά στοιχεία ενός προβλήματος, να προχωρούν σε γενικεύσεις και να διεξάγουν συμπεράσματα.​
  • Να ελέγχουν δεδομένα, να επικρίνουν ή να υποστηρίζουν απόψεις βάσει κριτηρίων.​
  • Να ευαισθητοποιηθούν στα ζητήματα του περιβάλλοντος και να συνειδητοποιήσουν ότι η προστασία της υγείας των ανθρώπων περνάει μέσα από την προστασία των οικοσυστημάτων και των φυσικών πόρων.​
  • Να εκτιμήσουν αξίες που προάγουν την υγεία και το περιβάλλον.

 

Υλοποίηση του προγράμματος 

Μέσα από μια σειρά διαδοχικών δραστηριοτήτων που ενεργοποιούν μαθητές και μαθήτριες να εργαστούν ομαδικά, να επικοινωνήσουν, να σκεφτούν κριτικά και δημιουργικά, καλύπτονται μια σειρά από ζητήματα που σχετίζονται με τα αίτια και τις επιπτώσεις των πανδημιών, καθώς και με τους τρόπους διαχείρισης του προβλήματος και τα μέτρα αντιμετώπισής του.

Οκτώβριος:

Τον Οκτώβριο, λοιπόν, ξεκινήσαμε, να μελετούμε σε ομάδες τι είναι οι πανδημίες και πώς προκαλούνται.

Νοέμβριος:

Με βάση το υλικό που μελετήσαμε δημιουργήσαμε με την τάξη της Β’ Θεωρητικής Κατεύθυνσης και τις μαθήτριες Κωνσταντίνα Καμίτση, Ισιδώρα Μαρκάκη και Μαρία Παδιά,  συνεργατικά μια χρονογραμμή με τις πανδημίες που συντάραξαν την ανθρωπότητα κατά τη διάρκεια της σύγχρονης ιστορίας της (20ος – 21ος  αιώνας), συμπεριλαμβάνοντας κατά την κρίση τους τα πιο βασικά στοιχεία. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποίησαν  λογισμικό δημιουργίας χρονογραμμής, το Sutori.

Μια εργασία που χρειάστηκε πολλή έρευνα και κυρίως καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων:

https://www.sutori.com/en/story/pandemia-na-to-doume-os-eukairia–Lha47HpdmoBhpC2s4o2W6gAD

Με την ολοκλήρωση της εργασίας τους, οι μαθητές/τριες παροτρύνονται να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της έρευνάς τους καθώς και τα κριτήρια επιλογής των στοιχείων που συμπεριέλαβαν στη χρονογραμμή. Η ολομέλεια της τάξης σχολιάζει και συγκρίνει τις χρονογραμμές και ομαδοσυνεργατικά μετά από αναγκαίες αλληλοσυμπληρώσεις, όπου υπάρχουν, δημιουργείται μία ενιαία σύνθεση-χρονογραμμή με τις πανδημίες που σημάδεψαν τη σύγχρονη ιστορία της ανθρωπότητας.

Οι δραστηριότητες συνεχίζονται…

 

 

 

Η Διευθύντρια του Γυμνασίου με Λ.Τ. Φούρνων Ικαρίας: Μαριάνθη Ρούσου-Κάρλα (ΠΕ03)

Η Συντακτική Ομάδα: Χρύσα Καραχρήστου (ΠΕ07), Λαζαρία Ταραμάνη (ΠΕ02), Χριστίνα Τιμπλαλέξη (ΕΑΕ,ΠΕ02)